Britse retailer strijdt tegen koolmonoxide

Marks&Spencer is bezig met een groen charmeoffensief. De Britse detailhandelsketen wil in 2012 ‘carbon neutraal’ zijn. Dat betekent dat de koolmonoxide-uitstoot tot een minimum beperkt moet worden.

Dat staat in de nieuwe bedrijfstrategie van het bedrijf. M&S geeft 200 miljoen pond uit aan de plannen en hoopt de kosten te financieren uit verhoogde omzet bij de milieubewuste koper. De recycling van afval en een vermindering van tachtig procent van de koolmonoxide-uitstoot, onder meer door het gebruik van biodiesel in vrachtwagens, zijn onderdeel van het plan. Minder import van buitenlandse voedselproducten en de vervaardiging van twintig miljoen kledingstukken voor fair trade-prijzen zijn andere voornemens. Milieuorganisaties spreken de verwachting uit dat andere retailers het voorbeeld van M&S zullen volgen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!