Preventiecampagne overgewicht werkt

De campagne van het Voedingscentrum 'Maak je niet dik!' motiveert om op het gewicht te letten. Het blijft echter moeilijk gedrag aan te passen ter voorkoming van overgewicht. Concrete hulpmiddelen zouden uitkomst kunnen bieden. Dat blijkt uit onderzoek van Birgitte Wammes, waarmee zij op 14 februari aan de Erasmus Universiteit Rotterdam hoopt te promoveren.

De Maak je niet dik!-campagne startte eind 2002 met als doel jongvolwassenen bewust te maken van ‘overgewicht’ en de preventie hiervan. De campagne geniet inmiddels grote bekendheid in Nederland. Bijna 85 procent van de doelgroep is gemotiveerd om bewust op het gewicht te letten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!