De eerste editie van de prijsuitreiking voor Producten van het Jaar werd gisteren gehouden. Een panel van 6000 consumenten, samengesteld door marktonderzoeksbureau GfK, koos de beste producten van 2007. Deze groep consumenten stemde volgens twee criteria; aantrekkelijkheid van de producten en de gebruikswaarde ervan.
Van de twintig genomineerden vielen negen producten in de prijzen. In de verschillende categorieën zijn dat Dove Sunshine bodylotion, Poly Palette haarverf, Herbal Essences shampoo, Robijn Stralend Wit wasmiddel, Taft Mousse en Spray en Andrélon Direct Effect Crèmes. Ook kreeg de nieuwe M&M’s verpakking in pot de prijs, maar ook Lipton Ice Tea en Wereldkruiden van Silvo.
Stef Rathe, verantwoordelijk voor sales en export binnen deze organisatie, licht toe: “De producten die in hun eigen segment tot beste product zijn verkozen, mogen het predikaat Gekozen Product van het Jaar een jaar lang voeren. Omdat dit ‘stempel’ in alle landen waar deze wedstrijd georganiseerd wordt hetzelfde is, is deze voor consumenten makkelijk te herkennen.”
De organisatie gaat deze verkiezing vanaf nu elk jaar organiseren. Deze organisatie is reeds actief in België, maar ook in landen als Duitsland, Brazilië, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk wordt een wedstrijd als deze jaarlijks gehouden. In Frankrijk is zelfs de twintigste editie van deze verkiezing gehouden. “In dit land is dit evenement dé referentie van de markten van grootverbruik“, aldus Rathe.
Eerste editie ‘Producten van het Jaar’-verkiezing
Gepubliceerd op 14 februari 2007 om 00:00
Reacties 0