‘90% van de webwinkels onzorgvuldig'

Negentig procent van de webwinkels is onzorgvuldig in de informatievoorziening aan de consument. Dat blijkt uit een onderzoek van de Consumentenautoriteit onder 500 veelgebruikte webwinkels.

In ruim vijftig procent van de gevallen werd de consument niet of onjuist geïnformeerd over het bestaan van de wettelijke bedenktijd van zeven werkdagen na de koop. Dit houdt in dat de consument binnen zeven werkdagen na de koop, zonder opgaaf van reden, de koop kan annuleren.

Ruim 55 procent van de webwinkels verbindt ten onrechte bepaalde voorwaarden aan het retourneren van het gekochte product, aldus de Consumentenautoriteit. Tevens wordt op 25 procent van de websites niet duidelijk weergegeven of de prijzen inclusief of exclusief btw zijn. Ook de leveringstermijn van het product wordt in een kleine twintig procent van de gevallen niet vermeld.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!