Afgelopen jaar kochten 18,3 miljoen Amerikanen online gezondheidsproducten. Dat stelt Manhattan Research LLC na onderzoek.
Drijvende kracht achter de verkoop is informatie. Velen zoeken op internet naar informatie die moet helpen een 'diagnose' te stellen. Online wordt het antwoord gezocht op de vraag: wat mankeert mij. Volgens Manhattan Research is informatie op het gebied van gezondheid online één van de meest populaire zoekcategorieën.
Drie elementen maken online shoppen voor gezondheidsproducten vertrouwd volgens het onderzoek. Ten eerste privacy, mensen kunnen vanuit huis bestellen en krijgen de bestelling bezorgd aan huis. Ten tweede flexibele betalingsmogelijkheden, medicijnen kunnen duur zijn, maar zijn vaak per direct nodig. In termijnen betalen biedt zo uitkomst. En tot slot is de beschikbaarheid van producten van belang, met name bij die producten die bij retailers uit de schappen zijn verdwenen.
Lees ook: Nepmedicijn gevaar voor volksgezondheid
Grote online markt gezondheidsproducten
Gepubliceerd op 1 maart 2007 om 00:00
Reacties 0