Nepartikel groeiend probleem

Imitaties van onder meer voetbalshirts, speelgoed en parfums zijn kwalitatief zo verbeterd, dat de spullen amper van echt zijn te onderscheiden. In 2006 behandelde de Stichting Namaak Bestrijding (SNB) React tientallen van zaken met betrekking tot namaakartikelen, terwijl dergelijke zaken voorheen slechts incidenteel voorkwamen.

Ook de Fiscale Inlichtingen- en Opsporingsdienst komt steeds vaker bij winkels terecht. 'Alles wat je kunt verzinnen wordt nagemaakt’, zegt een woordvoerder van de FIOD. Hij spreekt van een zorgwekkend situatie.

SNB React vindt de ontwikkelingen vooral gevaarlijk voor consumenten. ‘Voorheen maakten kopers een bewuste keuze als ze een nepartikel aanschaften. Nu kunnen ze het onderscheid vaak niet meer maken’, aldus directeur Ronald Brohm. Volgens Brohm worden vooral in speelgoedwinkels en drogisterijen regelmatig nepartikelen aangetroffen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!