Maxeda heeft in het gebroken boekjaar 2006/2007 een omzet van vier miljard euro genoteerd. Dat betekent voor het detailhandelsconcern achter V&D, Bijenkorf, Hema en Praxis een toename van vijf procent in vergelijking met de vorige verslagperiode.
Het bedrijfsresultaat verbeterde met zo’n twintig procent tot 295 miljoen euro. Financieel directeur Ronald van der Markt is tevreden met de prestaties van alle winkelketens, maar zegt extra verheugd te zijn met de winst die V&D maakt. “Met minder eigen merken en meer shop-in-shops hebben we dit positieve resultaat bereikt.”
Om de consument meer te behagen zet Maxeda dit jaar het ‘Smile-programma’ in gang. Hiertoe behoren ook trainingen voor het personeel. Glimlachende klanten en personeelsleden duiden op tevredenheid is de achterliggende gedachte. Bestuursvoorzitter Tony DeNunzio hierover: “Een glimlach kost niets en is een onmisbare bouwsteen in onze nieuwe filosofie.”
Maxeda boekt omzetgroei
Gepubliceerd op 9 maart 2007 om 00:00
Reacties 0