Bas van der Heijden beste avondverkoper

Bas van der Heijden was vorig jaar de supermarktketen met de hoogste bestedingen na zes uur ‘s avonds. De retailer heeft daarmee zijn eerste plaats uit 2005 succesvol verdedigd. Dat blijkt uit onderzoek van GfK.

De totale avondomzet in de supermarkten is in 2006 met zes procent toegenomen tot 2,58 miljard euro. In de lijst van 2006 is te zien dat zowel merkdiscounter Nettorama als Albert Heijn terrein hebben gewonnen in de top vijf van beste avondverkopers. Nettorama eiste de tweede plaats voor zich op, na een zesde plaats in 2005. Albert Heijn steeg van plaats acht naar vijf.

Directeur Joop Holla van GfK zegt geen verklaring te hebben voor de terugkeer van Nettorama in de top vijf. Volgens Holla heeft Albert Heijn geprofiteerd van de aantrekkende economie. 'Door de aantrekkende economie zijn er meer tweeverdieners. Albert Heijn weet die van oudsher goed te bedienen. Ook zijn de welgestelde gezinnen met kinderen weer terug bij AH en dat zie je terug in de avondverkopen.' De lijst van de vijf beste avondverkopers wordt compleet gemaakt met Jumbo (derde plaats, in 2005 plaats twee) en de Noord-Hollandse supermarktketen Deen (nummer vier, in 2005: drie).

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!