De totale avondomzet in de supermarkten is in 2006 met zes procent toegenomen tot 2,58 miljard euro. In de lijst van 2006 is te zien dat zowel merkdiscounter Nettorama als Albert Heijn terrein hebben gewonnen in de top vijf van beste avondverkopers. Nettorama eiste de tweede plaats voor zich op, na een zesde plaats in 2005. Albert Heijn steeg van plaats acht naar vijf.
Directeur Joop Holla van GfK zegt geen verklaring te hebben voor de terugkeer van Nettorama in de top vijf. Volgens Holla heeft Albert Heijn geprofiteerd van de aantrekkende economie. 'Door de aantrekkende economie zijn er meer tweeverdieners. Albert Heijn weet die van oudsher goed te bedienen. Ook zijn de welgestelde gezinnen met kinderen weer terug bij AH en dat zie je terug in de avondverkopen.' De lijst van de vijf beste avondverkopers wordt compleet gemaakt met Jumbo (derde plaats, in 2005 plaats twee) en de Noord-Hollandse supermarktketen Deen (nummer vier, in 2005: drie).
Reacties 0