Sinds de ondergang van supermarktconcern Laurus vorig jaar is het ombouwen van supers ‘big business’. “Vorig jaar zijn meer dan 400 winkelpanden op de markt gekomen, waaronder zo’n 270 Edah’s, veertig Konmars en tientallen filialen van Super de Boer. Dat is zo’n tien procent van het totaal aantal supers”, aldus Laurens Sloot van de Universiteit Groningen.
Zeker een miljoen huishoudens wordt hierdoor gedwongen naar een andere supermarkt te gaan. Simpelweg omdat de super waar zij altijd hun boodschappen doen, zoals Edah of Super de Boer, uit hun buurt verdwijnt. Consumenten lopen daar niet bepaald warm voor. “Krijgen we een Lidl in de straat! Dat wil ik niet!”, zegt Joke Honders uit Rotterdam in het Algemeen Dagblad. “Bij de Edah kocht ik A-merken als Douwe Egberts en Coca Cola. Hoe moet dat straks? Lidl heeft die merken niet.”
Ombouwen supers 'big business'
Gepubliceerd op 16 maart 2007 om 00:00
Reacties 0