Nederlandse mannenmode bloeit op

De Nederlandse man ontdekt de mode. Mannen kopen meer kleding en zijn zich bewuster van trends. De Nederlandse mannenmode bestond lange tijd niet. De opleving van de mannenmode is vooral te danken aan homo`s, jonge allochtonen en bankiers. Deze groepen brachten vooral meer stijl en glamour in de Nederlandse mannenmode. Daarnaast is er de invloed van de stijlbewuste internetgeneratie die mikt op een combinatie van sportief en formeel, en van de happy singles, dertigers die om te imponeren veel geld uitgeven aan mode. Deze groep let vooral op kwaliteit en is bereid hier veel voor te betalen.Binnen mannenmode is er een duidelijke scheiding aan te brengen tussen zakenmensen en de waaghalzen uit de ICT en consultancy. Zakenmensen kleden zich conservatiever en hebben een voorkeur voor de kleuren grijs en donkerblauw. De ICT-durfals kijken eerder naar Italiaanse kostuums en gaan voor meer kleur in hun kleding. De modetrend voor 2005 zijn slank gesneden jasjes met brede revers, broeken zonder bandplooi en felgekleurde dassen. In het nieuwe jaar zijn de stoffen wol, linnen en wol gemixt met katoen populair.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!