Elektroretail is gematigd tevreden over 2004
Gepubliceerd op 5 januari 2005 om 00:00
De elektroretail vergeet het jaar 2004 het liefst zo snel mogelijk. Net als andere handelaren in duurzame verbruiksgoederen kreeg ook de elektroretail te maken met een afgenomen consumentenvertrouwen. Daarbij kwam ook nog eens branchevervaging opzetten. Winkelketens als Aldi en Kruidvat bieden regelmatig producten aan die doorgaans alleen in de elektroretail verkocht worden. Wel profiteert de branche van de toegenomen belangstelling voor lcd-schermen, mp3-spelers en mobiele telefoons.Uit onderzoek van onder meer Elsevier Retail komt naar voren dat Media Markt de beste winkelketen van Nederland is. Volgens Pieter Haas, directeur van Media Markt, profiteert zijn keten sterk van de grote prijsfocus die consumenten hebben. Prijs is een van de speerpunten van de winkelformule van Media Markt. Ondanks het slechte economische klimaat zijn ketens als EP, BCC, Electroworld en Media Markt redelijk tevreden over de eigen prestaties in 2004. Alle ketens hebben groeiplannen. Bij EP zijn nu 330 vestigingen aangesloten, maar het bestuur ziet nog wel ruimte voor uitbreiding. BCC wil in 2005 vier nieuwe vestigingen openen.
Reacties 0