Groei omzet en marktaandeel bij C1000
Gepubliceerd op 7 januari 2005 om 00:00
Het marktaandeel van de Schuitema-supermarktketen C1000 is in 2004 gestegen van 15,6% naar 15,8%. De omzet is in het jaar van de prijzenoorlog toegenomen met 3,67% tot 3,95 miljard. Als de extra week in 2004 wordt gecorrigeerd, dan is de omzet ten opzichte van 2003 zijn gestegen met 1,84%. Bestuursvoorzitter Jan Brouwer zegt in een persbericht over deze jaarcijfers: “Schuitema is tevreden met de omzet en de ontwikkeling van het marktaandeel van het afgelopen jaar”. Volgens Brouwer is het gewonnen marktaandeel te danken aan “de succesvolle commerciële acties in het vierde kwartaal die voor hoge marktaandelen zorgden. Een goede prestatie in dit moeilijke economisch klimaat en de keiharde concurrentie in de supermarktbranche.” Schuitema is voor meer dan 70% in handen van Ahold maar werkt conform historische afspraken volledig onafhankelijk van Ahold. Ahold topman Anders Moberg gaf in november 2004 aan de band met Schuitema te willen aanhalen om de inkoopkracht te vergroten. In 2005 zal blijken of Schuitema haar onafhankelijke koers kan blijven voortzetten.
Reacties 0