Nike niet langer cool

Nike is geen cool merk meer. Dat blijkt uit Carl Rohde’s Cool Brandscape onderzoek, dat deze maand in het Tijdschrift voor Marketing wordt toegelicht. Nike zakt naar nummer drie in de ranglijst van cool sport brands. De meest basale trend in sportmerken is die van sport naar sportsfashion. Nike, Adidas, Puma proberen allemaal de stap van sport naar sport fashion te zetten. Carl Rohde die het Cool Brandscape project uitvoert: ‘Veel cool hunters maken duidelijk dat het merk prima balanceert tussen sport en fashion, tussen sport en clubland. Adidas, lange tijd de eeuwige nummer twee na Nike, rekt zich ook op richting fashion, maar doet dit minder opzichtig dan Nike of Puma. In de ogen van zowel de cool hunters als de participanten aan het kwantitatieve Cool Brandscape onderzoek zijn ze meer trouw aan hun sport roots. Dat wordt beloond met een tweede plaats.’ In het nationale Cool Brandscape onderzoek zijn 750 jongeren, representatief voor de hele groep, gevraagd om een coolheidsscore te geven aan tal van merken in tal van branches.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!