Currence laat pinpas op de markt

Betaalproductenorganisatie Currence houdt het Nederlandse betaalkaartenmerk PIN langer in de lucht dan gedacht. Dat maakt de organisatie vandaag bekend.

Nederlandse winkeliers hebben afgelopen maanden herhaaldelijk de vrees geuit dat de banken en Currence van plan waren om de pinpas dood te laten bloeden. Vanwege de komst over zeven maanden van één Europese betaalmarkt, de Single Euro Payment Area (SEPA), zou het niet meer lonen te investeren in nationale betaalmiddelen. Detaillisten waren bang binnenkort alleen via duurdere betaalpassen van bijvoorbeeld Visa of Mastercard te kunnen afrekenen. Door de aankondiging van Currence hoeven detaillisten hier niet langer voor te vrezen.

Currence is eigendom van acht Nederlandse banken, maar heeft sinds kort een onafhankelijk bestuur en raad van commissarissen. De organisatie is eigenaar van typisch Nederlandse betaalmiddelen pinpas, chipknip, acceptgiro, incasso/machtiging en iDeal.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!