Kopers wireless mediacentra: hoogopgeleid en bemiddeld

De kopers van wireless mediacentra zijn gemiddeld hoogopgeleid en bemiddeld. Dat blijkt uit onderzoek van Acxiom.

Wireless mediacentra zijn geïntegreerde oplossingen die de gebruiker in staat stellen om de functies van computer en televisie te combineren. Zo kan het apparaat mp3-bestanden via de tv selecteren, films die op tv verschijnen via de pc afspelen en webradio in hifi stereo beluisteren.

Vooral huishoudens bestaande uit vier personen bezitten een wireless mediacentrum. De ouders hebben een hbo- of wo-opleiding afgerond. Hun inkomen is 2,5 keer modaal of meer. 12,3 procent van hen is zelfstandig ondernemer, terwijl dat over de gehele beroepsbevolking gemeten 6,3 procent is.

Ze benutten relatief veel financiële producten zoals een hypotheek en aandelen, en nemen vaker deel aan beleggingsfondsen. Ze beschikken bovengemiddeld vaak over een creditcard van American Express, Mastercard of Visa. Ze houden van prestigieus bezit en van sporten als hockey, golf en skiën.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!