Prijsverschil met concurrentie op kassabon

Het Belgische Colruyt gaat voortaan op de kassabon aangeven wat de boodschap bij concurrenten zou hebben gekost. Met percentages wordt aangegeven hoeveel de consument meer kwijt was geweest bij de plaatselijke vestiging van Carrefour of Delhaize.

De supermarktketen wil zo het voordeel aantonen van winkelen bij de discounter. De bonnen worden voorzien van vier percentages. Naast de prijsverschillen met de plaatselijke Carrefour en Delhaize betreft het een tweetal productpakketten. In een geval gaat om een mandje met producten van nationale merken. Het tweede mandje bestaat uit huismerken en vlees, groenten en fruit.

Volgens een Europese uitspraak van vorig jaar mogen prijsvergelijkingen van productpakketten, op voorwaarde dat de klant zo'n vergelijking ook per individueel product kan controleren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!