C1000 wil met extra aanbiedingen positie winkels verstevigen
Gepubliceerd op 12 januari 2005 om 00:00
C1000 werkt sinds half mei 2004 in 20 winkels met een aanbiedingsvariant. Hierin worden de goedkoopste aanbiedingen gegarandeerd. De klant die het product elders goedkoper kan krijgen, krijgt het bij C1000 gratis mee. De aanbiedingsvariant werkt op de korte termijn goed, zo laat marketing-directeur Gerard Koning weten. In de winkels die er mee werken, liggen omzet en klantenaantallen hoger dan in de andere winkels. C1000 voert daarnaast een lage prijzenvariant in een aantal supermarkten in. In deze proefwinkels zijn de prijzen van 10.000 artikelen omlaag gegaan. Ook hier is de omzet gestegen, al bestaan per vestiging grote verschillen.Het is de bedoeling dat het aantal aanbiedingswinkels iets wordt uitgebreid. De verhouding tussen de aanbiedingenvariant en de lage prijzenvariant zal fifty-fifty worden, aldus Koning. Welke winkels naar de een of naar de andere variant gaan, is nog niet duidelijk. Dat is mede afhankelijk van de lokale omstandigheden. De C1000-winkels zullen zich lokaler gaan ontwikkelen en de veranderingen worden geleidelijk doorgevoerd.
Reacties 0