Reclamebestedingen lopen op

De netto mediabestedingen in Nederland zijn vorig jaar met vier procent gegroeid. De totale uitgaven kwamen uit op bijna 4,5 miljard euro. Dat meldt onderzoeksbureau Nielsen.

De groei komt vooral door de aantrekkende economie. De reclamebestedingen op internet groeiden fors, in 2006 werd 41 procent meer uitgegeven aan reclame. Dagbladen noteerden voor het eerst sinds 2000 een stijging van de advertentie-inkomsten, een toename van 1,7 procent. De uitgaven aan bioscoopreclame daalden juist fors met twintig procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!