Kindermodebranche kijkt terug op moeizaam 2004

De verkopen in de kindermodebranche zijn in 2004 licht gedaald ten opzichte van het voorgaande jaar. Dat blijkt uit onderzoek van diverse bureaus en brancheorganisaties. In de eerste periode van 2004 hield de markt redelijk goed stand, maar het lijkt erop dat het laatste kwartaal zeer moeizaam is verlopen. De consumenten hielden de hand op de knip en hierdoor zagen de winkels zich genoodzaakt om al in een vroeg stadium het prijswapen in te zetten. Op sommige plaatsen begon de uitverkoop al halverwege november en de kortingen liepen op tot 30 a 40%. Met name het middensegment lijkt te lijden onder de moeizame economie, terwijl het lage en het hoge segment over de gehele linie niet echt slecht presteerden.Over het algemeen blijkt dat ondernemers die de consument continu wisten te prikkelen, bijvoorbeeld met snel wisselende collecties en speciale acties, het best op de been bleven. Over het komende jaar zijn de meeste ondernemers nog niet zeer optimistisch gestemd, maar men rekent wel op een stabilisatie of zelfs een licht herstel van de verkopen. Velen zijn ervan overtuigd dat de consument uiteindelijk toch zijn euro`s weer zal laten gaan rollen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!