Burger King terug op Japanse markt

De Amerikaanse fastfoodketen Burger King gaat een nieuwe poging doen om de Japanse markt te veroveren. Het concern vertrok in 2001 uit het Aziatische land, na een concurrentiestrijd met aartsrivaal McDonald's. Vrijdag opende Burger King een restaurant in de wijk Shinjuku in Tokio.

De hamburgerketen is van plan de komende maanden meer restaurants in Tokio te openen. Het concern denkt deze keer een betere kans van slagen te hebben op de Japanse markt, omdat de consumenten meer uitgeven en Westers eten populairder wordt.

McDonald's was in 1971 de eerste fastfoodketen die de Japanse markt betrad. Tijdens de economische crisis in de jaren negentig kreeg ook deze keten het echter zwaar te verduren en moest het de prijzen drastisch verlagen. Naast McDonald's krijgt Burger King ook concurrentie van ketens als Wendy's en Subway.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!