Internetgebruikers kopen steeds vaker grensoverschrijdend

Ruim 25% van de internetgebruikers in Europa doet wel eens aankopen op een website uit een ander land. Vooral de Amerikaanse webwinkels zijn in trek, zo blijkt uit onderzoek van Forrester Research onder bijna 23.000 Europese internetgebruikers. De Britten staan aan kop bij het grensoverschrijdend winkelen. Van hen doet 39% wel eens een aankoop op een niet-Britse site. Daarna volgen de Nederlanders met 36%. De Fransen (20%) en Duitsers (16%) shoppen niet vaak over de grens. Het onderzoek toont aan hoe de internationale webklant eruit ziet. Tweederde is man, de meeste van hen hebben al minimaal vijf jaar een internetaansluiting. Het salaris is bovenmodaal, de opleiding is goed. In driekwart van de gevallen heeft de koper de beschikking over een creditcard. Van de internationale shoppers heeft 43% thuis een breedbandverbinding. De internationale kopers kopen regelmatig iets op het net. Slechts 10% had de laatste drie maanden geen aankoop gedaan. Gemiddeld werd ruim 300 euro besteed in het afgelopen kwartaal. De kopers zijn vaak op zoek naar voordeeltjes, willen meer keuze van producten en nemen deel aan internetveilingen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!