Nederlandse supermarkten krijgen een 6,3 voor de informatie in de winkels over gezonde voeding. Die beoordeling is afkomstig van het eigen winkelpubliek.

Albert Heijn krijgt het hoogste cijfer, een 7, terwijl Aldi met een 5 de rij sluit. Poiesz en Jumbo eindigden respectievelijk als tweede en derde met een 6,9 en een 6,8. Dat blijkt uit het Zomerrapport van onderzoeksbureau GfK. Het bureau onderzocht voor het eerst hoe klanten de informatie over gezond voedsel in hun supermarkt waarderen. Het tegengaan van overgewicht wordt de komende jaren gezien als de grootste uitdaging voor de levensmiddelensector.

GfK doet tweemaal per jaar onderzoek naar de waardering van klanten voor hun supermarkt. Dit maal deden ongeveer 6000 huishoudens mee aan het onderzoek en ze beoordeelden hun eigen supermarkt op netheid, versaanbod, assortimentskeuze, kwaliteit, lage prijzen, aanbiedingen en de vriendelijkheid van het personeel. De vraag naar de informatie over gezond voedsel deed niet mee in de totale beoordeling.