Elektronisch zakendoen is in opmars bij groothandels van cv- en installatiematerialen
Gepubliceerd op 14 januari 2005 om 00:00
Groothandels maken steeds vaker gebruik van digitale afhandeling. Ook landelijk opererende groothandels voor cv- en installatiematerialen hebben de stap naar digitale verkoop gemaakt. Bij een aantal bedrijven wordt ruim een kwart van de omzet via elektronische bestelling gerealiseerd.Bij Gecon/Koolstra wordt momenteel tussen de 5 en 10% van de omzet of bestellingen digitaal geplaatst. Bij Plieger is dat 5%. Bij Rensa en Wasco varieert dit percentage per afdeling van respectievelijk 6 tot 50 en 5 tot 25. Bij Technische Unie en Vegro loopt meer dan 25% en tussen de 15 en 20% van de bestellingen digitaal. De meeste door vakblad Gawalo gepeilde bedrijven hebben een streefpercentage voor eind 2005: Gecon wil op minimaal 10% uitkomen, Plieger op 15%, Rensa noemt geen streefpercentage, Technische Unie mikt op 30%, Vegro op 25% en Wasco durft ook geen concreet percentage te noemen.Alle ondervraagde bedrijven verwachten op korte tot middellange termijn niet dat elektronisch bestellen een verplichting wordt. De meeste bedrijven zien het voorlopig nog als verlengstuk van de dienstverlening.
Reacties 0