Bereik tv-reclame wordt overschat

Wereldwijd is slechts 38 procent van de kijkers volledig geconcentreerd bij het televisiekijken. Bij internetten is dat 55 procent. Dat blijkt uit internationaal onderzoek van mediabureau Mediaedge:cia. Een marketeer zou het bereik van een tv-campagne daardoor met 0,38 kunnen vermenigvuldigen.

De mediaconsument blijkt zijn aandacht doorgaans over verschillende activiteiten te verdelen. Tijdens het kijken naar de televisie blijkt bijvoorbeeld 25 procent van de respondenten tussen de achttien en 24 ook mobiel te bellen, terwijl twintig procent mailt, msn`t of chat, aldus MKBnet.nl dat reclamevakblad Adformatie als bron opvoert. Het onderzoek werd gehouden onder ruim 22 duizend respondenten in 23 landen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!