Babyboomers met geld mijden Amsterdamse binnenstad

De Amsterdamse binnenstad wordt door steeds minder 45-plussers bezocht. De generatie babyboomers, die veel geld heeft te besteden, heeft niet alleen genoeg van de files en opbrekingen, maar ook van de oprukkende jongerencultuur. De Bijenkorf op de Dam is een van de winkels die merkt dat de babyboomgeneratie `wegglijdt uit het centrum`. Directeur Jan Berger van het warenhuis signaleert deze trend al enige tijd. `De binnenstad dreigt die generatie bezoekers van buiten de stad te verliezen. Dat zijn wel de mensen die geld te besteden hebben.` Volgens Berger is op piekdagen nog slechts een op de drie bezoekers van de Bijenkorf ouder dan 35 jaar. Hij stelt vast dat oudere bezoekers van buiten de stad `weglekken` naar het filiaal in Amstelveen, dat beter bereikbaar is. Directeur Benno Leeser van Gassan Diamonds ziet eveneens het aantal winkelende 45-plussers afnemen. `Het ouderentoerisme loopt terug door het imago van Amsterdam als jongerenstad waar alles mag.` De winkels en cafes zijn volgens Leeser en Berger niet gericht op ouderen. `Er komen steeds meer snelle, jonge kledingketens in de stad. Die verjagen de specialistische kledingzaken die bijdroegen aan de gevarieerdheid van de stad`, zegt Berger.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!