Supermarkten stimuleren pinnen
Gepubliceerd op 5 juli 2007 om 00:00
De supermarkten haken hiermee in op de campagne ‘Klein bedrag? Pinnen mag!’ van betalingsverwerker Currence. De campagne is bedoeld om de consument erop te wijzen dat ook kleine bedragen gepind kunnen worden, juist in de supermarkt. Dit gebeurt nu nog onvoldoende.
De supermarkten zijn de eerste branche die hun voorkeur voor pinnen duidelijk kenbaar maken. Naast het gebruik van promotiemateriaal, dat consumenten erop attendeert dat pinnen de voorkeur heeft, brengen de deelnemende supermarkten geen kosten in rekening voor het pinnen van lage bedragen.
“Veilligheid is een belangrijke reden om pinnen te stimuleren”, aldus Miranda Boer, woordvoerder van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel. “Hoe minder contant geld we in de winkel hebben, hoe kleiner de kans op criminaliteit.” Niet alleen de supermarkten, maar alle andere winkeliers kunnen gratis aan de campagne van Currence meedoen.
Reacties 0