Jongeren gebruiken internet nauwelijks bij het zich orienteren op modetrends

Internet scoort laag als informatiebron bij jongeren die zich orienteren op modetrends. Dit blijkt uit onderzoek onder 6.500 consumenten van het Amerikaanse Macerich op basis van gegevens van August Partners. Zowel ouders als kinderen gebruiken tijdschriften, de mening van vrienden en het aanbod in winkelcentra eerder als informatiebron dan websites. Slechts 4,2% van de tweens (kinderen tussen de 10 en 14 jaar oud) orienteert zich bij voorkeur via het internet op modetrends. Bij ouders is dat maar 2,8%. Het allerlaagst scoren kranten, die door slechts 2,8% van de tweens en 5,4 van hun ouders genoemd werden als informatiebron.Bij ouders scoren tijdschriften met 18,2% het hoogst en 18,6% van de tweens noemt tijdschriften als voornaamste bron. Vrienden en collega`s zijn met 20% het belangrijkst voor tweens, terwijl 13,9% van hun ouders dit informatiekanaal gebruikt. Televisie wordt door 15% van de ouders genoemd en door 11,8% van de tweens. Winkelcentra scoren bij beide groepen ondervraagden hoog: 14,1% bij de ouders en 17,6% bij tieners.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!