Consumenten laten in helft van gevallen online boodschappenkarretje staan

Ruim de helft van de online boodschappenkarretjes wordt wel gevuld maar niet afgerekend. In het eerste kwartaal van 2004 liet 60,3% van de bezoekers hun gevulde boodschappenkarretjes staan zonder tot afrekenen over te gaan en in het tweede kwartaal was dat 57%. Dit blijkt uit cijfers van DoubleClick. Wel vullen meer consumenten hun online karretjes met items: 9,4% in het tweede kwartaal van 2004 tegen 8,3% in dezelfde periode van 2003.Verkopen op basis van bij een vorig bezoek vergaarde artikelen vertoonden in het tweede kwartaal van 2004 ook een neergaande lijn. Iets meer dan een kwart van de verkopen die DoubleClick onderzocht was het resultaat van eerder verzamelde artikelen. Dat is iets meer dan in het eerste kwartaal, maar 26% minder dan in dezelfde periode van 2003. Uit onderzoek van NetIQ blijkt dat onverwachte extra kosten (bijvoorbeeld verzendkosten), te veel vragen naar persoonlijke informatie en te weinig informatie over het product de drie belangrijkste redenen vormen om een boodschappenkarretje te laten staan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!