`Trademarketing kan merken weer relevant maken`

De relevantie van een nieuw merk of product wordt pas duidelijk op de winkelvloer. Merken die niet tot consumptie aanzetten, zitten per definitie fout in elkaar. Trademarketeers kunnen merken alleen weer relevant maken als ze meer vanuit de productcategorie gaan denken. Tot die uitspraak komt Herwin van den Berg, voorzitter van de TradeMarketing Association (TMA) en trademarketing-manager bij Heineken. Volgens Van den Berg is bovendien de macht binnen trademarketing sterk verschoven naar retailers. Dit heeft volgens de voorzitter belangrijke gevolgen voor de onderhandelingen tussen retailers en trademarketeers. Het Nederlandse kennisniveau over trademarketing is volgens Van den Berg bedroevend laag. Traditionele marketingopleidingen en universiteiten zouden het onderwerp veel te weinig aandacht geven. De geringe kennis van het vak is volgens Van den Berg ook de reden waarom de TMA in eerste instantie is opgericht. Een trademarketeer kan een belangrijke ondersteunende rol spelen binnen een marketingafdeling omdat deze zich sterk richt op de gehele productcategorie. In de organisatie bevinden trademarketeers zich tussen brandmanager en accountmanager.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!