Supermarkten hebben aandeel van 76,5% in verkoop kattenvoer
Gepubliceerd op 19 januari 2005 om 00:00
De supermarkten in Nederland hebben een aandeel van 76,5% in de verkoop van kattenvoer en 56,1% in de verkoop van hondenvoer. Dit blijkt uit cijfers van GfK Panelservices. Wat betreft kattenvoer kopen consumenten vooral nat voer (85,5%) in de supermarkt. Bij droog voer en snacks voor katten hebben de supermarkten een aandeel van respectievelijk 61,2 en 70,7% in de bestedingen van de consument. Als het gaat om hondenvoer koopt de consument in de supermarkt meer nat voer (90%) en snacks (69,6%) dan droog voer (37,8%).Uit onderzoek van GfK Panelservices blijkt verder dat alleenstaanden meer uitgeven aan de kat dan een jaar geleden, terwijl de uitgaven aan hondenvoer juist zijn gedaald. Het bedrag dat een alleenstaande jaarlijks aan kattenvoer uitgeeft nam toe van 167 naar 182 euro. Het bedrag dat door alleenstaanden aan hondenvoer wordt uitgegeven, daalde van 48 naar 44 euro.
Reacties 0