Met CoopCard kunnen klanten sparen voor uitjes
Gepubliceerd op 20 januari 2005 om 00:00
De CoopCard heeft een andere bestemming gekregen. De kaart wordt niet langer ingezet voor kortingen, maar klanten kunnen ermee voortaan sparen voor uitjes. Daartoe is CoopCodis gaan samenwerken met de Van der Most Groep, bekend van de attractieparken Oranje Speelstad en Kernwasserwunderland. Voor de kaarthouders wordt maandelijks een evenement georganiseerd, zo laat de commercieel directeur van CoopCodis, Erik Dunk, weten. Voor dit jaar zijn onder meer al gepland: Coop-klantendagen in pretparken, concerten van de Josti-band en van Di-rect, kidsweken en gezondheidsbeurzen. Coop heeft in totaal 500.000 kaarthouders. Naast Coop zijn er ook andere supermarktketens die de gestopt zijn met de uitgifte van de klantenkaart. De nieuwe invulling van de klantenkaart is volkomen terecht, zo meent Marnix Bugel, partner van VODW Marketing. Bugel, tevens auteur van het boek `Klantenloyaliteit`, is van mening dat klantenbinding niet werkt door de prijzen te verlagen. Klanten worden gebonden door voordeel te geven aan diegenen die meer producten afnemen. Zo kan een supermarkt de klantengroepen indelen in bijvoorbeeld zilveren en gouden klanten en bij deze laatste groep de boodschappen gratis thuisbezorgen.
Reacties 0