Weer drukt verkoop ijs en rosé

Normaal gesproken zijn producten zoals ijs en rosé niet aan te slepen; nu blijven ze door het matige weer in de supermarktschappen liggen. Daar komt bij dat er geen grote evenementen zijn waar winkels en fabrikanten acties aan kunnen verbinden.

Volgens Joop Holla van GfK gaven consumenten meer geld uit aan gemaksproducten zoals voorgesneden groenten en kant-en-klare maaltijden. Vorig jaar juli was echter sprake van een omzetgroei van vijf procent, dankzij extreem warm weer en het wereldkampioenschap voetbal. “We barbecueden en zaten lekker voor de televisie. Nu niet”, aldus Holla.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!