Bakkers verliezen marktaandeel ten opzichte van het supermarktkanaal
Gepubliceerd op 20 januari 2005 om 00:00
In Nederland wordt zo`n 80% van het brood verkocht in de supermarkt. Nederlandse bakkers blijven marktaandeel verliezen ten opzichte van het supermarktkanaal. Ook in Frankrijk is dat het geval. Dat land telt momenteel 33.000 ambachtelijke bakkerijen. In totaal hebben zij 70% van de markt in handen. In Frankrijk bezoekt ruim tweederde van de consumenten de lokale bakker gemiddeld vier keer per week. Zo`n 39% van de klanten bezoekt zijn bakkerij op z`n minst een keer per dag. De jaarlijkse consumptie per inwoner is het hoogst in Turkije met ruim 160 kg brood. Nederland en Frankrijk bezetten op dat gebied de negende en tiende positie.In april wordt Europain 2005, de grootste bakkerijbeurs op het gebied van productinnovaties, demonstraties en vaardigheden, gehouden in het beurscomplex Paris-Nord Villepinte in Parijs. De beurs wordt overzichtelijk gemaakt door de indeling in acht sectoren met een eigen kleur. Tijdens de beurs moeten 650 exposanten uit 18 verschillende landen zorgen voor 85.000 bezoekers uit 120 verschillende landen. Tijdens Europain worden diverse competities gehouden zoals de Coupe du Monde de la Boulangerie.
Reacties 0