Impulsieve levensinstelling wordt steeds populairder

De moderne communicatietechnologie stelt mensen in staat om impulsiever en minder planmatig door het leven te gaan. Zo heeft een aantal cafes en restaurants in Denemarken onlangs een digitale prikklok geinstalleerd: de bezoeker haalt een speciaal pasje door dit apparaat en vervolgens ontvangen zijn vrienden een sms`je met de boodschap dat hij zich in dat cafe bevindt. Als ze in de buurt zijn, of niets te doen hebben, kunnen ze `spontaan` even langskomen. Trendwatchers hebben hier reeds een term voor bedacht: `geplande spontaniteit`.Het is overigens sowieso een trend dat (vooral jonge) mensen steeds meer op een `last-minute` manier door het leven gaan. Afspraken worden niet weken van tevoren vastgelegd, omdat er altijd de mogelijkheid bestaat dat er op het laatste moment een aantrekkelijker alternatief in de schoot wordt geworpen. `Impulsiviteit` en `ad hoc` zijn de nieuwe toverwoorden. Het bedrijfsleven en de horeca spelen hier nu op in. Het Uitbureau in Amsterdam bijvoorbeeld opent komend jaar een last minute-ticketshop en ook is het aantal last minute-reizen de afgelopen jaren spectaculair gegroeid.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!