‘Consumenten hebben minder vertrouwen in toekomst’

Nederlandse consumenten hebben minder vertrouwen in de economie. Hoofdoorzaken: de stijgende prijzen van levensmiddelen, koopkrachtcijfers van het kabinet en de hypotheekcrisis in de Verenigde Staten. Dit blijkt uit onderzoek van TNS NIPO in opdracht van RTL Nieuws onder 922 Nederlanders van 18 jaar en ouder. 

Waar twee maanden geleden nog 41 procent verwachtte dat de economische situatie in Nederland de komende zes maanden beter zou zijn, is dat percentage nu bijna gehalveerd tot 23 procent. Het onderzoek is afgelopen vrijdag en zaterdag gehouden. Vorige week maakte het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) nog bekend dat het vertrouwen onder Nederlandse consumenten in de economie in augustus in de lift zat ten opzichte van de maand ervoor.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!