We eten minder gezond dan we denken

Tijdens de persconferentie van de nationale food week op 20 januari 2005 presenteerde het Instituut Psychologisch Marktonderzoek (IPM) haar onderzoek Consumententrends in voeding en gezondheid. Het onderzoek sluit aan bij het algemene thema van de nationale food week 2005, Voeding en Gezondheid. Het onderzoek van het IPM laat zien dat de Nederlandse consument het gevoel heeft goed bezig te zijn als het gaat om gezonde voeding, terwijl de cijfers met betrekking tot overgewicht een heel ander (negatief) beeld laten zien. Hoe rijmt dit met elkaar en hoe ga je daar vervolgens als fabrikant of retailer mee om? Met de presentatie van IPM is de aftrap gegeven voor een discussie over dit onderwerp. Deze zal verder vorm krijgen tijdens de nationale food week. Dit gebeurt onder meer tijdens het Voeding en Gezondheidscongres, met sprekers uit de verschillende verkoopkanalen en de presentatie van diverse onderzoeken. Ook het Centraal Bureau Levensmiddelen (CBL) wijdt haar congres volledig aan dit onderwerp.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!