Aldi sterkste winkelmerk van Europa
Gepubliceerd op 26 januari 2005 om 00:00
Supermarktdiscounter Aldi is het sterkste winkelmerk van Europa. Dit blijkt uit een onderzoek van ACNielsen onder zesduizend consumenten in acht Europese landen, waaronder Nederland. Uit het onderzoek van ACNielsen blijkt verder, dat de consumenten uit de diverse Europese landen andere prioriteiten aan winkelen stellen. Voor Nederlanders is gemak bij winkelen het belangrijkst, voor Italianen staan lange openingstijden bovenaan. De Britse consument hecht de meeste waarde aan de mogelijkheid tot ‘one-stop-shopping’ en de Spanjaarden vinden ‘waar voor je geld krijgen’ het belangrijkste bij winkelen. ´Grootschalige retailers die gelijke tred houden met de behoeften van het winkelend publiek van vandaag de dag en die hun formules en ketens dienovereenkomstig aanpassen, zullen het leeuwendeel van de portemonnees van de winkelbezoekers binnenhalen”, aldus Jean Jacques Vandenheede van ACNielsen.
Reacties 0