Kinderen in Nederland zijn bovengemiddeld geïnteresseerd in digitale producten. Dat blijkt uit onderzoek naar vrijetijdsbestedingen van kinderen in Europa door batterijmerk Duracell.
Vergeleken met andere Europese kinderen zijn Nederlandse kinderen zeer 'digi-bewust'. Opvallend is vooral het verschil met onze oosterburen, waar kinderen veel minder gebruikmaken van gadgets. In totaal zijn 900 kinderen tussen de vijf en tien jaar en 900 ouders in negen Europese landen ondervraagd.
Consumentenelektronica en kinderen tussen 5-10 jaar
Apparaat Gebruikt door
Televisie 89%
Dvd-speler 78%
Cd-speler 70%
Computer 69%
Stereo 54%
Game-console 48%
Mp3-speler 33%
Laptop 28%
Draagbare dvd-speler 27%
Mobieltje 26%
Digitale fotocamera 23%
Draagbare televisie 11%
Videocamera 7%
Nederlandse kinderen dol op gadgets
Gepubliceerd op 9 oktober 2007 om 00:00
Reacties 0