Nederlandse kinderen dol op gadgets

Kinderen in Nederland zijn bovengemiddeld geïnteresseerd in digitale producten. Dat blijkt uit onderzoek naar vrijetijdsbestedingen van kinderen in Europa door batterijmerk Duracell.

Vergeleken met andere Europese kinderen zijn Nederlandse kinderen zeer 'digi-bewust'. Opvallend is vooral het verschil met onze oosterburen, waar kinderen veel minder gebruikmaken van gadgets. In totaal zijn 900 kinderen tussen de vijf en tien jaar en 900 ouders in negen Europese landen ondervraagd.


Consumentenelektronica en kinderen tussen 5-10 jaar

Apparaat                 Gebruikt door
Televisie                      89%
Dvd-speler                  78%
Cd-speler                    70%
Computer                    69%
Stereo                         54%
Game-console             48%
Mp3-speler                  33%
Laptop                         28%
Draagbare dvd-speler 27%
Mobieltje                      26%
Digitale fotocamera     23%
Draagbare televisie     11%
Videocamera                  7%

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!