‘Weg met nachtelijke buitenreclame’

Negen van de tien Nederlanders willen dat reclame- en sierverlichting 's nachts wordt uitgezet. De belangrijkste redenen voor het doven van de lampen voor 00.00 uur zijn energiebesparing en lichtoverlast. Dat stellen de Stichting Natuur en Milieu en de Provinciale Milieufederaties dinsdag op basis van een onderzoek onder duizend Nederlanders.

De milieuorganisaties willen dat de overheid regels opstellen die reclame- en sierverlichting verbieden tussen 00.00 uur en 06.00 uur. Ruim driekwart van de Nederlanders zou hierachter staan.

Reclamemasten en schijnwerpers die zijn gericht op kerken en monumenten hoeven voor de Nederlander in het holst van de nacht niet te branden. Bijna negentig procent vindt het een goed idee als de reclameverlichting 's nachts uitgaat en ongeveer 86 procent ziet de sierverlichting 's nachts graag gedoofd.

Nederlanders verwachten ook dat bedrijven zuinig omspringen met energie. Bedrijven die zeggen het milieu een warm hart toe te dragen, mogen van 88 procent geen reclamemasten huren die 's nachts branden. Ongeveer 86 procent van de respondenten zegt zich te storen aan kantoren die 's nachts hun verlichting laten branden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!