Nestlé boekt meer omzet door hogere prijzen

Nestlé heeft over de afgelopen negen maanden de omzet met 9 procent verhoogd tot 78,7 miljard frank (47 miljard euro). Het Zwitserse concern verhoogde de prijzen van een groot aantal producten om de gestegen kosten van melk en andere grondstoffen op te kunnen vangen.

Dat maakte 's werelds grootste levensmiddelenconcern donderdag bekend. Het omzetcijfer valt iets hoger uit dan analisten hadden verwacht. Volgend jaar wil Nestlé de eigen omzetdoelstellingen overtreffen. Het concern is producent van onder meer Perrier-bronwater, Nescafé-koffie en KitKat. Het bedrijf nam afgelopen jaar een producent van bronwater en een fabrikant van babyvoeding over.

Nestlé maakte verder bekend dat financieel directeur Paul Polman vanaf februari 2008 leiding gaat geven aan de activiteiten in Noord- en Zuid-Amerika. Die positie komt vrij omdat de huidige baas van die activiteiten, Paul Bulcke, vanaf april volgend jaar bestuursvoorzitter van Nestlé wordt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!