‘Retail heeft behoefte aan grotere winkels’

Retailers hebben steeds meer behoefte om zich met hun formule te profileren en daar is ruimte voor nodig. Dat zegt Richard Dallinga, director retail management van Unibail-Rodamco, in het oktobernummer van RetailTrends. Volgens de directeur is de behoefte aan grotere winkels dan ook de belangrijkste trend in vastgoed.

Als voorbeeld van winkelketens die meer vierkante meters willen, noemt Dallinga Sting, Cool Cat, H&M en Zara. “Vroeger was de gemiddelde grootte van winkelpanden hooguit enkele honderden vierkante meters. Nu is de minimum oppervlakte voor dit soort winkelketens al minimaal duizend à tweeduizend vierkante meter.”
Met de behoefte aan grotere panden is meteen het probleem in de historische binnensteden aangekaart. Dallinga: “Daar vinden steeds meer winkelketens niet de juiste ruimte voor hun formule. Om de binnensteden aantrekkelijk te houden, moet deze vraag gefaciliteerd worden en zijn nieuwe binnenstedelijke retailprojecten nodig. Nieuwe winkelruimtes die ook hoger zijn dan de 3,5 meter die veel historische panden hebben.”

Meer over de visie van Dallinga van Unibail-Rodamco en andere vastgoedspelers kunt u lezen in de vastgoedspecial in het oktobernummer van RetailTrends.

Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier
U kunt vrijblijvend een proefnummer aanvragen via sales@retailtrends.nl

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!