‘Nike wil Umbro overnemen’

Nike heeft een bod gedaan op concurrent Umbro, om zo het grootste voetbalmerk ter wereld te zijn rond het WK van 2010. Dat meldt de Financial Times. Voor de inlijving van Umbro zou Nike een bedrag van 319 miljoen euro over hebben.

Nike kondigde eind vorig jaar een agressieve groeistrategie aan. Tien jaar geleden was de omzet van het merk in de voetbalsport nog te verwaarlozen. Nu is dat 1,5 miljard dollar.

Donderdag werd bekend dat er een anoniem bod op Umbro was gedaan. De aandelen van het sportmerk stegen vervolgens dertig procent in waarde. Op basis van bronnen rond het bedrijf claimt de Financial Times te weten dat het om Nike gaat. Zowel Nike als Umbro weigert commentaar op de berichtgeving.

Umbro is onder meer sponsor van het Engelse voetbalteam. Bekende spelers die zich met het merk profileren zijn Michael Owen, Deco, Luis García, Michel Salgado, Alan Shearer, John Terry, Tim Cahill, David James en Hernán Crespo.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!