Geschillencommissie voor dierenwinkels

Consumenten die in de clinch liggen met een dierenwinkel over hun pasgekochte zieke huisdier kunnen binnenkort verhaal halen bij een speciale commissie. Dat meldt de Consumentenbond, de initiator van de geschillencommissie Gezelschapsdieren. Tot nog toe moest een conflict over een aangekocht huisdier voor de rechter worden uitgevochten.

Dierenwinkels zijn vaak niet bereid om een ziek beest te behandelen, omdat een nieuw dier meegeven goedkoper is. Consumenten die gehecht zijn aan hun dier kunnen zich daar niet in vinden. Meestal betalen zij zelf dan de kosten voor een dierenarts.

Een dier wordt voor de wet gezien als een product, meldt de bond. Als er binnen zes maanden een mankement is heeft de consument recht op reparatie, vervanging of geld terug. Bij dieren ligt die zaak gecompliceerder, vandaar dat is besloten tot de oprichting van een geschillencommissie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!