Albert Heijn gaat zijn bezorgservice Albert herpositioneren. De supermartketen schrapt Albert.nl als internetsupermarkt en introduceert volgende week AH.nl, Etos.nl en Gall.nl als nieuwe webwinkels. Dat heeft formulemanager van Albert.nl Angelique Wouters gisteren bekend gemaakt tijdens het eNederland Congres in Zeist.
De naam Albert.nl blijft bestaan, maar de webwinkel wordt teruggebracht tot een distributiebedrijf. Consumenten zullen via www.albert.nl voortaan worden doorgestuurd naar de webwinkels van Albert Heijn, Etos en Gall & Gall. “Veel klanten zeggen: wat leuk dat er een bedrijf bestaat dat de boodschappen van AH rondbrengt”, zegt Wouters. “We constateerden zodoende dat Albert.nl zelfs na zes jaar nog een grote slag te maken had in naamsbekendheid."
"Daarom hebben we besloten de communicatie naar de klant niet meer vanuit Albert.nl te doen, maar via AH, Etos of Gall & Gall”, aldus Wouters. De herpositionering moet de consument vertrouwen geven. Bovendien lift Albert hierdoor mee op de kracht van de drie merken, stelt Wouters. Albert.nl biedt op dit moment ongeveer tienduizend artikelen aan. In de drie fysieke winkels worden bij elkaar ongeveer 22 duizend producten aangeboden.
Albert.nl op de schop
Gepubliceerd op 9 november 2007 om 00:00
Reacties 0