'Supers geven niets om merk Verkade'

Grote supermarktketens zeggen er niet wakker van te liggen als er over een jaar geen koekjes en chocola van Verkade meer in de schappen liggen. Dat stelt Verkade directeur Bart Merkus. Merkus denkt dat zijn merk bij de consument wel een goede naam heeft. “Ik ga liever de strijd aan met de supers die Verkade het leven onmogelijk maken dan dat ik ja zeg tegen een prijs die het voortbestaan van Verkade in gevaar brengt”, aldus Merkus.

Merkus stelt dat nieuwe producten als Verkade Theemix en Sultana Fruit & Fit door de consument goed worden ontvangen. Een derde van de 135 miljoen euro die Verkade in 2007 denkt te realiseren is afkomstig van producten die de afgelopen drie jaar geïntroduceerd zijn.

De komende tijd praat Merkus met onder meer marktleider Albert Heijn over de prijzen van volgend jaar. Met het stijgen van de voor Verkade belangrijke grondstoffen kan dat wel eens een harde dobber worden, zeker als supers laten weten dat ze om het verdwijnen van het Verkade merk geen traan zullen laten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!