Koopzondag niet populair

De koopzondag geniet geen grote populariteit onder Nederlanders. Dit blijkt uit het koopzondag onderzoek uitgevoerd door Q&A Research en Consultancy.

Slechts elf procent van de ondervraagden winkelt vaker dan eens per maand op zondag. Opvallend is dat mannen iets vaker gebruik maken van deze gelegenheid dan vrouwen. De belangrijkste reden hiervoor is tijdgebrek door de week.

Bijna twintig procent van de ondervraagden vindt dat de winkels op zondag gesloten moeten zijn. 11,4 procent van de Nederlanders geeft aan dat winkels vanwege geloofsovertuiging op zondag dicht moeten zijn. Van de personen die aangaven overtuigd christen te zijn, is ongeveer een derde van mening dat winkels op zondag altijd gesloten moeten zijn. De belangrijkste reden om niet op zondag te winkelen is voor bijna 42 procent omdat ze het simpelweg overbodig vinden.

Voor bijna één op de drie Nederlanders is gebrek aan tijd door de week de belangrijkste reden om op zondag te winkelen. Een kwart van de ondervraagden ziet winkelen op zondag als een leuke tijdsbesteding en voor vijftien procent is winkelen ontspanning. Bijna 90 procent van de ondervraagden winkelt op zondag wel eens in een andere gemeente. Terwijl dit voor andere winkeldagen slechts tussen de vijftien en 25 procent ligt.

Klik hier voor het persbericht.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!