Mango zag in 2007 de omzet van winkels, zowel eigen als franchise, stijgen met zes procent, tot 1,33 miljard euro. De omzet van de Mango Groep, eigen winkels plus de wholesale verkopen aan de franchisewinkels, groeide met 8,2 procent naar 1,02 miljard euro. Dit meldt Textilia.nl
De groei van de Spaanse vrouwenmodeketen komt vooral door de internationale expansie van 152 winkels wereldwijd. Daarmee nam het winkelpark toe met zestien procent. Er kwamen vooral winkels bij in Oost-Europa, het Midden Oosten, Azië (vooral China) en de Verenigde Staten. Het bedrijf is momenteel in 89 landen actief.
In 2008 moeten er 180 winkels bijkomen. Het aantal accessoirewinkels moet uitbreiden van vijf naar twintig. Ook gaat Mango door met het openen van winkels op vliegvelden, waarvan er nu zeven zijn. Voorts wordt dit voorjaar de mannenlijn geïntroduceerd.
Mango plust en blijft groeien
Gepubliceerd op 12 februari 2008 om 00:00
Reacties 0