AH-franchisers willen compensatie voor promotie Albert.nl

Albert Heijn wil haar internetsuper Albert.nl structureel op de winkelvloer gaan promoten. De franchisenemers willen hier alleen aan meewerken, wanneer zij financieel gecompenseerd worden voor de omzetderving door de komst van Albert.nl in hun verzorgingsgebied. “Wij zien Albert.nl als een heel goede aanvulling op Albert Heijn. We willen zelfs dat Albert landelijk wordt uitgerond. Maar niet zolang er geen akkoord is bereikt. Albert.nl benadert klanten in onze exclusiviteitsgebieden via direct mail. Dat is niet volgens de afspraak”, aldus Jan van Vliet, voorzitter van de franchisevereniging van Albert Heijn in Distrifood. Albert Heijn wil echter van geen compensatie weten. “De klant moet zelf kunnen kiezen waar hij boodschappen doet. Wij werven hiermee ook geen nieuwe klanten, we benaderen alleen bestaande klanten, ook in marktgebieden van franchisers”, zegt AH-woordvoerder José Mes. “Bij grote boodschappen, zoals kratten bier, moet de klant horen dat Albert.nl dit ook thuisbezorgt. Albert moet onderdeel worden van het denken van supermarktmanagers. Door deze extra service creëren we onderscheidend vermogen voor AH”, aldus Albert.nl-directeur John Traas.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!