Consumentenbond legt elektronicawinkels garantiebepalingen uit
Gepubliceerd op 17 februari 2005 om 00:00
De Consumentenbond gaat de bruin- en witgoedbranche uitleggen hoe welke verplichtingen de retailers richten hun klanten hebben omtrent de garantie op gekochte producten. De bond krijgt veel klachten binnen over hun de branche met de garantiebepalingen omgaat. “Niet alleen klanten, maar ook verkopers weten vaak niet hoe het met de garantie op een bepaald producten zit. Daarom gaan wij ons er nu mee bemoeien”, legt Juliette Oolders van de Consumentenbond uit. De bond richt zich als eerste op retailer BCC. “Er bellen zo veel mensen over de BCC dat er wel iets aan de hand moet zijn. Meestal is het probleem dat het door de winkel verstrekte garantiebewijs is verlopen, maar dat mensen vinden dat hun kapotte computer, wasmachine of televisie nog jaren mee had moeten gaan”, zegt Oolders in de Telegraaf. BCC woordvoerder Pieter Otten zegt in een reactie: “We hebben zelf het idee dat het probleem niet zo groot is als wordt voorgesteld. Bij ons callcenter zijn helemaal niet zoveel klachten binnengekomen. We hebben aan de bond gevraagd om de klanten door te geven, maar dat is tot op heden niet gebeurd. Wij wachten wel af.”
Reacties 0