Vrouwen hechten minder waarde aan imago en motorvermogen bij keuze voor auto

Vrouwen laten zich bij de keuze voor hun lease-auto leiden door andere motieven dan mannen. Hun keuze wordt in mindere mate bepaald door emoties: ze vinden het vooral belangrijk dat de auto prettig rijdt en er leuk uitziet, terwijl mannen vaak in de eerste plaats hun buurman de loef willen afsteken. Dat stelt Jan Willem Koudstaal, directeur van LeaseDeal. Zijn collega Mariska Hustings van ARM Autoleasing daarentegen, stelt dat het onmogelijk is om aan een bestelling te zien of de auto bedoeld is voor een man of een vrouw: `Geen verschil in kleur of grootte of model.` Volgens een uit 2002 daterend onderzoek van TNO naar de leasemarkt, hechten vrouwen over het algemeen meer belang aan zaken zoals veiligheid en praktische handzaamheid, terwijl mannen motorvermogen en uiterlijke accessoires relatief belangrijker vinden. Typische auto`s voor vrouwen zijn de Ford Ka, Fiat Seicento en Seat Arosa.Het aantal vrouwelijke leaserijders stijgt overigens slechts zeer geleidelijk. Momenteel maken vrouwen 17% uit van alle leaserijders, slechts 4% meer dan in 1996. Tegelijkertijd zal een man echter niet snel een auto aanschaffen zonder de goedkeuring van zijn vrouw.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!